Servis
0 377 150 060

Neváhejte nás kontaktovat jakýmkoli níže uvedeným způsobem

0 377 150 060* *PO - PÁ od 08:00 do 17:00 hodin

Kompletní sada "Historie železnice"

  • Technická revoluce 19. století
  • Historie železnice 24 dílná kompletní sada
  • Celosvěově přísně limitováno na pouhých 1 999 kompletních sad
  • Doručitelné do 7 dní

Celková cena: 19080,00 Kč
Ušetříte 0,01 Kč

Ceny včetně DPH plus náklady na dopravu

George Stephenson, inženýr ze severovýchodní Anglie, sehrál rozhodující roli při vývoji a... více
Kompletní sada "Historie železnice"

George Stephenson, inženýr ze severovýchodní Anglie, sehrál rozhodující roli při vývoji a širokém rozšíření parní železnice. Jeho návrhy výrazně vylepšily předběžné práce dřívějších železničních inženýrů. Když v roce 1821 Edward Pease získal parlamentní souhlas s výstavbou "tramvajové dráhy" mezi Stocktonem a Darlingtonem na severovýchodě Anglie, Stephenson mu navrhl, aby byla železnice postavena po železných kolejnicích jako "železnice". První úsek této "Stocktonské a Darlingtonské železnice" o délce devíti mil byl otevřen 27. září 1825,kdy na něm vyjela lokomotiva č. 1 postavenáStephensonem.

Bylo to poprvé na světě, kdy byla k přepravě cestujících použita lokomotiva, i když v pozdějším pravidelném provozu byla stále většinou poháněna koňmi. Rozchod kolejí byl 1435mm a následně se stal standardem pro většinu světových železnic, protože řada železnic v Evropě i Severní Americe začala jezdit se Stephensonovými lokomotivami. Právě zde došlo k prvnímu smrtelnému úrazu na strojní železnici, když 1. července 1828 explodovala lokomotiva "No. 1", později pojmenovaná "Locomotion", a zabila strojníka Johna Cree.

U Stocktonské a Darlingtonské železnice byl opuštěn dříve běžný princip Wagonway (hladká kola bez obrub a kolejnice s vnitřními vodicími boky) ve prospěch nyní běžného "Railway". Princip vozu Wagonway se vrátil teprve nedávno s modelem Spurbus, nyní však zdokonalený o vnější vodicí boky kolejí a další vodicí válečky. Inspirována úspěchem Stocktonské a Darlingtonské železnice byla v roce 1830 otevřena další veřejná trať mezi přístavním městem Liverpoolem a městem textilního průmyslu Manchesterem. Jako první byla vybrána lokomotiva The Rocket, která vyhrála slavný závod v Rainhillu. Maximální rychlost rakety byla 48 km/h.

Všechny první železnice nebyly dlouhé, obvykle spojovaly doly nebo, v případě 56 kilometrů dlouhé Liverpoolské a Manchesterské železnice, město s blízkým přístavem. První parou poháněnou hlavní železniční tratí v Evropě (po první koněspřežce mezi Českými Budějovicemi a Lincem)byla Grand Junction Railway ve střední Anglii, dlouhá něco přes 82 mil (132 km), v pravidelném provozu od 4. července 1837.

Podrobnosti
Vydání: 9 999 kompletních edic
Váha: 24 x 14,6 g
Materiál: Pozlacená měď s barev. potiskem
První ražba v roce: 2020
Přední strana: různé
Zadní strana: neutrální motiv
Kvalita: Leštěné razidlo

Unser Service für Sie

FAQ’s und Mehr

Telefonische
Beratung

01805-312-512* *14 Cent/Min. a.d. Festnetz; max. 42 Cent/Min. a.d. Mobilfunk> Jetzt anrufen oder Kontaktanfrage senden
Zobrazeno